Planet-9 Porsche Forum banner
  • NOTICE - Before adding photos to posts on Planet-9, please review: Posting Photos on Planet-9

21 - 40 of 291 Posts
2) De drive zit bovenop de radio-unit. Op de Cayenne kon ik de HD er daadwerkelijk uittrekken zonder draden los te hoeven koppelen. 3) Ik heb een Kingston 120gb van Amazon gekregen.
Ik weet niet zeker of ik het lef heb om dit te doen, maar ik kan het me ook niet veroorloven om bijna duizend dollar uit te geven voor zelfs maar een gebruikt exemplaar. Vroeg me af wat je ervaring was met het verwijderen van de AC-roosters? Ook, wat is er nodig om bij de harde schijf in de daadwerkelijke PCM te komen. Ik zie dat je opmerkt dat hij er bovenop zit, maar moet ik de bovenste behuizing losschroeven? Heb mijn dashboard nog niet geopend. Ik ben behoorlijk nerveus om iets op te krikken, want dan moet ik naar eventuele fouten of krassen kijken die ik maak. Hij start elke 3 minuten opnieuw op en maakt me gek! Ik kan horen dat het de harde schijf is. Ik werkte vroeger met computers, dus ik voel me relatief comfortabel met klonen en vervangen, maar ik kan me de daadwerkelijke demontage niet voorstellen.

Hallo allemaal. Het lijkt erop dat er een XM-update is geweest die een heleboel PCM's in het wild heeft laten schrikken. Met dank aan @streamliner is de oplossing als volgt:

HIER IS DE OPLOSSING!!

Start auto >> Druk op "CAR" op PCM >>
Druk op "opties" >> Stel PCM-systeem in >>
Reset PCM >> Voertuigoverdracht >>
Ja >> Ja.

Vorige week had mijn PCM (3.1, 2014 Cayman S) problemen. De navigatie werkte niet meer en het apparaat bleef om de 5-10 minuten opnieuw opstarten. Ik probeerde het te "resetten" door de zekering er ongeveer 30 minuten uit te trekken, maar dat loste het probleem niet op. Daarna probeerde ik de 4.76 update opnieuw toe te passen via de dvd, maar de update mislukte voor ongeveer 90% met een foutmelding dat er geen bestanden konden worden geschreven, en toen bleef het systeem gewoon opnieuw opstarten in de noodupdate-modus.

Als noodoplossing haalde ik de schijf eruit (het is een 100 GB sata 2,5 inch schijf die zich boven in het apparaat bevindt) om te zien of mijn pc hem tenminste kon zien. En jawel, ik kon de partities zien, dus ik voerde er wat diagnoses op uit. Hieruit kwamen slechte blokken naar voren.

Ik rende naar Best Buy en pakte een 120 gb PNY solid state drive uit de schappen voor $20. Met Clonezilla kloonde ik de defecte schijf naar de nieuwe SSD. Er waren een paar slechte blokken op de oude schijf, maar het was grotendeels succesvol. Ik probeerde vooral de opstartsector te krijgen. Ik plaatste de gekloonde SSD in het apparaat en startte hem op de testbank op. Hij startte weer op in de noodupdate-modus (ik vermoedde het al), maar ik stopte de updatedisc erin en dacht: "Wat kan erger gebeuren?"

De update verliep volledig en succesvol! Ik plaatste het hele apparaat terug in de auto en alles werkt perfect. Het kopieerde mijn jukebox-bestanden niet, maar de navigatie, opgeslagen bestemmingen, telefooninstellingen, presets en zelfs mijn rondetijden werden allemaal gekopieerd. Over het algemeen lijkt het apparaat iets sneller en responsiever - waarschijnlijk als gevolg van de SSD - en ik vermoed dat de SSD betrouwbaarder zal zijn omdat hij minder gevoelig is voor trillingen en hitte dan de traditionele schijf die erin zat. Als je PCM nog niet is uitgevallen, is dit misschien een preventieve maatregel? De SSD kost $20 en de Software Update disc nog eens $23 verzendkosten. Voor minder dan $45 lijkt het een kans om op de lange termijn geld te besparen in vergelijking met een Porsche-vervanging.
Hallo,
Ik vond uw artikel op Google en ben blij!!! Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn Cayenne S Hybrid. Porsche vroeg me 3000 dollar om het apparaat te vervangen!!! Kunt u me alstublieft de referentie geven voor de harde schijf die ik moet kopen? Is het gemakkelijk om hem aan te sluiten? Wat is de manier als ik de oude niet kan back-uppen? + Ik merk ook op dat mijn iPhone nog steeds de PCM Bluetooth verbindt zonder de harde schijf (ik heb hem er al uitgehaald), maar ik heb geen stem (muziek + telefoon). Ik bedoel, hij is verbonden met de PCM maar geen stem... heeft dat te maken met de harde schijf? Of is er een ander probleem? Bedankt voor uw hulp. Ik ben momenteel in België. Heel erg bedankt

Hallo,
Ik heb uw artikel op Google gevonden en ik ben blij!!! Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Cayenne S Hybrid. Porsche vroeg me 3000 dollar om de unit te vervangen!!! Kunt u me alstublieft de referentie geven voor de harde schijf om te kopen? Is het gemakkelijk om hem aan te sluiten? Wat is de manier als ik de oude niet kan back-uppen? + Ik merk ook op dat mijn iPhone nog steeds de PCM Bluetooth verbindt zonder de harde schijf (ik heb hem er al uitgehaald), maar ik heb geen stem (muziek + telefoon). Ik bedoel, hij is verbonden met PCM maar geen stem... heeft dit te maken met de harde schijf? Of is er een ander probleem? Bedankt voor uw hulp. Ik ben momenteel in België. Hartelijk bedankt
Hallo @Atilla, misschien wilt u enkele threads met de zoekwoorden "geen audio" daarin bekijken. Dit ziet eruit als een goede: Geen Audio PCM

Ik weet niet zeker of ik de moed heb om dit te doen, maar ik kan het me ook niet veroorloven om bijna duizend dollar uit te geven voor zelfs maar een gebruikt apparaat. Ik vroeg me af wat uw ervaring was met het verwijderen van de AC-roosters? Ook, wat is er nodig om bij de harde schijf in de daadwerkelijke PCM te komen? Ik zie dat u opmerkt dat deze direct bovenop zit, maar moet ik de bovenste behuizing losschroeven? Ik heb mijn dashboard nog nooit geopend. Ik ben behoorlijk nerveus om iets op te krikken, want dan moet ik naar eventuele fouten of krassen kijken die ik maak. Hij start om de 3 minuten opnieuw op en maakt me gek! Ik kan horen dat het de harde schijf is. Ik werkte vroeger met computers, dus ik voel me relatief op mijn gemak met klonen en vervangen, maar ik kan me niet voorstellen hoe ik de daadwerkelijke demontage moet doen.
Ik denk dat het verwijderen en vervangen van de HD het gemakkelijkste deel is. De roosters zijn een beetje lastig om te verwijderen. Soms moet je wat harder van onderen trekken dan je zou willen. Daarna zijn het 4 schroeven voor de radio en 2 die de HD-beugel op zijn plaats houden, en 4 schroeven om de HD op de beugel te houden. Er zijn twee verschillende maten Torx-schroeven. Als je geluk hebt, zoals ik en de oorspronkelijke poster, was de schijf "slecht" aan het worden, maar nog niet helemaal "dood". Dus we konden het allebei "klonen", waardoor we dingen als de kaarten, enz. behielden. Je weg vinden in de EaseUS-software en een sector-voor-sector imagebestand maken, waarbij fouten worden genegeerd (instellingen), duurt best lang. Dan is het klonen naar een nieuwe schijf en ten slotte het besturingssysteem herstellen waarschijnlijk de moeilijkste onderdelen om aan de praat te krijgen, of in ieder geval het meest tijdrovende. Zoals ik in mijn bericht al zei, werkte de dvd-update naar 4.76 niet vanzelf. Mijn vriend bij de dealer moest een USB-stick gebruiken, die alleen dealers hebben en die alleen nadat de dvd-update mislukt, kan worden gebruikt. Ik geloof dat dat het besturingssysteem op het apparaat in mijn geval heeft gerepareerd.

Ik ben net met mijn '14 BS naar de dealer geweest om het probleem met het opnieuw opstarten van de PCM te laten bekijken. Ze gaven aan dat Porsche aan het probleem werkt en het momenteel niet vervangt. Er werd geen tijdsbestek gegeven. Ik heb de PCM Reset en de fabrieksinstellingen van de PCM geprobeerd zonder succes. Mijn herstarttijd is elke keer 1:18 seconden. Gelukkig, als je de PCM uitschakelt terwijl de auto rijdt, is hij de volgende keer dat je hem start uit, dus ik word niet elke minuut gebombardeerd met statische ruis met een hoog volume. Dit is zo irritant. Iemand zei dat het te maken had met satellietradio? Ik vind het idee van HDD-vervanging door SDD leuk, maar als auto met garantie heb ik het gevoel dat ik vastzit.

Proost,
KM

Ik heb net mijn '14 BS naar de dealer gebracht om het probleem met het opnieuw opstarten van de PCM te laten bekijken. Ze gaven aan dat Porsche aan het probleem werkt en het momenteel niet vervangt. Er werd geen tijdsbestek gegeven. Ik heb de PCM Reset en de fabrieksinstellingen van de PCM geprobeerd zonder succes. Mijn herstarttijd is elke keer 1:18 seconden. Gelukkig, als je de PCM uitschakelt terwijl de auto rijdt, is hij de volgende keer dat je hem start uit, dus ik word niet elke 1 minuut gebombardeerd met statische ruis met een hoog volume. Dit is zo irritant. Iemand zei dat het gerelateerd was aan satellietradio? Ik vind het idee van HDD-vervanging door SDD leuk, maar als auto met garantie heb ik het gevoel dat ik vastzit.

Proost,
KM
Aangezien je het niet specifiek hebt vermeld, heb je de "Reset PCM>>Vehicle Handover>>" gedaan zoals hierboven vermeld? Dat is het enige dat het Sirius XM-probleem reset. De XM-update zorgde ervoor dat de mijne om de 2 minuten opnieuw opstartte (ik heb het niet precies getimed).

Wat de HD betreft. Ze gebruiken een "platter"-type HD, en in mijn ervaring is het altijd wanneer ze zullen falen, niet of... Als je technisch en mechanisch onderlegd bent, zou ik klonen en vervangen door een SSD.

Hallo,

Zoals u misschien kunt zien in het 981 DIY-gedeelte van de PCM refresh thread, toen ik Joyeauto CarPlay in mijn 981BS installeerde, probeerde ik de HD te vervangen door een SSD. Hoewel ik Joyeauto kon installeren, kon ik de HD niet vervangen door een SSD. Ik heb alleen een Apple-computer en deze herkende de originele PCM HD niet. Heeft iemand dit geprobeerd met een Apple-systeem of moet ik Windows gebruiken? Bedankt.

Toyota Soarer G1 (alleen Japan-model tot G3 is Lexus SC)
MGB (Japan)
Maserati Biturbo (Japan)
Jeep cherokee (VS)
Matsuda MX5 NA G1 (VS)
Land Rover Discovery G1 (Japan)
Mustang V6 (VS)
Honda S2000 (VS, ik heb er 13 jaar in gereden!)
981B handgeschakeld
981BS PDK (huidige auto)

Helaas zou je waarschijnlijk Windows moeten gebruiken. Ik heb geprobeerd Clonezilla op mijn Mac te gebruiken en het werkte niet (hoewel het aan mijn hardware zou kunnen liggen). Je zou het op de jouwe kunnen proberen om te zien of het zou kunnen werken. Clonezilla werkte ook niet voor mij op mijn pc, maar EaseUS wel, dus ik heb dat op Windows gebruikt. Het besturingssysteem op de PCM is een soort Windows-hybride, dus daarom kan de Mac er mogelijk niet mee omgaan.

Hallo,

Zoals u misschien kunt zien in het 981 DIY-gedeelte van de PCM-verversingsthread, heb ik, toen ik Joyeauto CarPlay op mijn 981BS installeerde, geprobeerd de HD te vervangen door een SSD. Hoewel ik Joyeauto kon installeren, kon ik de HD niet vervangen door een SSD. Ik heb alleen een Apple-computer en deze herkende de originele PCM HD niet. Heeft iemand het geprobeerd met een Apple-systeem of moet ik Windows gebruiken? Bedankt.

Toyota Soarer G1 (alleen Japans model tot G3 is Lexus SC)
MGB (Japan)
Maserati Biturbo (Japan)
Jeep cherokee (VS)
Matsuda MX5 NA G1 (VS)
Land Rover Discovery G1 (Japan)
Mustang V6 (VS)
Honda S2000 (VS Ik heb 13 jaar gereden!)
981B handmatig
981BS PDK (huidige auto)
Ik ben een Mac-gebruiker en ik heb dit in plaats daarvan gebruikt:

Hard Drive Dock, Inateck USB 3.0 naar SATA Dual Bay Externe Hard Drive Docking Station voor 2.5 of 3.5 HDD, SSD met Hard Drive Duplicator en Cloner Functie, Ondersteuning 10TB, FD2002, Zwart https://www.amazon.ca/dp/B00N1MAMB6/ref=cm_sw_r_cp_tai_e-l6EbEJ1GTXJ

Als je wilt, kan ik het je gewoon sturen en kun je het terugsturen als je klaar bent.

Ik ben een Mac-gebruiker en ik heb dit in plaats daarvan gebruikt:

Hard Drive Dock, Inateck USB 3.0 naar SATA Dual Bay Externe Hard Drive Docking Station voor 2.5 of 3.5 HDD, SSD met Hard Drive Duplicator en Cloner Functie, Ondersteuning 10TB, FD2002, Zwart Hard Drive Dock, Inateck USB 3.0 naar SATA Dual Bay Externe Hard Drive Docking Station voor 2.5 of 3.5 HDD, SSD met Hard Drive Duplicator en Cloner Functie, Ondersteuning 10TB, FD2002, Zwart: Amazon.ca: Mobiele telefoons & accessoires

Als je wilt, kan ik het je gewoon sturen en kun je het terugsturen als je klaar bent.
Hoi Canux

Bedankt voor de informatie. Ik ben blij dat ik mijn Mac met dit kloonsysteem kan gebruiken. Ik heroverweeg het risico voor PCM weer met alle draden en dingen aan de achterkant en besloot het idee om SSD te veranderen, vast te houden. Maar het is altijd goed dat ik nu weet hoe het moet. Momenteel heb ik geen problemen met mijn HD, dus laten we eens kijken hoe lang het kan overleven. Bedankt voor uw zeer vriendelijke aanbod en ik waardeer het. Zodra ik tekenen van HD-fouten of herstartproblemen etc. heb gevonden, zal ik uw hulp vragen om over te schakelen naar SSD, aangezien ik al van PNY heb gekocht.

SE

Wees voorzichtig, want als een platter HD faalt, kan deze volledig falen zonder waarschuwing. In een dergelijk geval zit je vast, omdat je nergens van kunt herstellen. Als je de schijf van iemand anders kloont, werken dingen als de kaarten niet (hoewel ze behoorlijk waardeloos zijn), omdat deze op je PCM is afgestemd.

Hallo SurfRider,

Bedankt voor de waarschuwing. Ja, ik ben het ermee eens dat ik het binnenkort zou moeten doen. Alle HD's vallen uiteindelijk uit. Ik ben gewoon op zoek naar de volgende gelegenheid/reden om iets te doen aan de PCM+Joyeauto CarPlay-box, naast de vervanging, en ik dacht net dat ik de microfoon die bij Joyeauto werd geleverd, zou moeten verplaatsen. Omdat deze momenteel aan de ventilatie aan de passagierskant is vastgeklikt. Het ziet er zo aftermarket uit. Ik zal mijn vraag plaatsen waar het het gemakkelijkst is, maar niet als een aftermarket-oplossing om de microfoon te verbergen in het PCM-verversingsthread.

S

Jslo73 heeft het goed gedaan! Bedankt! Mijn 2014 Cayenne startte om de 4 minuten en 20 seconden opnieuw op. Als softwareman vermoedde ik dat het iets probeerde bij te werken en faalde (kon niet naar de harde schijf schrijven). Dit was de enige thread die ik ergens vond die vermeldde dat deze radio's een harde schijf hebben. Natuurlijk zal deze op een gegeven moment falen!

Ik kon Clonezilla niet gebruiken (om de een of andere reden vond hij mijn computer niet leuk), maar ik gebruikte Easeus.com om de schijf succesvol te klonen (en heb zelfs een kopie van het imagebestand op mijn computer opgeslagen). Ik heb een vriend bij een lokale dealer die vervolgens de Update DVD uitvoerde. Toen het klaar was, kwam het in de noodupdate-modus. Hij kon toen de USB-update gebruiken (die, neem ik aan, alleen de dealers hebben?) en ik geloof dat het alle benodigde OS-bits opnieuw heeft geladen (volledige update in plaats van gedeeltelijke zoals de dvd). Hoewel de schijf werd gekloond, zou het kloonprogramma slechte blokken negeren, wat zou leiden tot beschadigde bestanden, apps, enz. Nadat de USB-update was voltooid, werkte alles perfect! Mijn radio stond op 4.73 en werd bijgewerkt naar 4.76. Hij was erg verrast dat dit werkte, want hij zei dat als je de noodmodus (in het Engels/Frans) krijgt, de radio in zijn ervaring kapot is.
Dit constante opnieuw opstarten van de PCM klinkt precies als het probleem dat ik in andere forums ben tegengekomen - met name het Cayenne-forum voor auto's met PCM 3.1 en Sirius Satellite radio. In die gevallen werd vastgesteld dat een slechte software-update van Sirius via de satellietlink was verzonden en ervoor zorgde dat een slecht blok naar de HD werd geschreven, waardoor deze constant opnieuw opstartte (met constante intervallen). Het gebeurde het meest recent op Memorial Day toen Sirius hun product gratis beschikbaar stelde voor het weekend.

Een harde/fabrieksreset van de PCM bleek de oplossing te zijn, als iemand vergelijkbaar gedrag tegenkwam.

Ik weet niet zeker of ik de moed heb om dit te doen, maar ik kan het me ook niet veroorloven om bijna duizend dollar uit te geven voor zelfs maar een gebruikt apparaat. Ik vroeg me af wat uw ervaring was met het verwijderen van de AC-roosters? Ook, wat is er nodig om bij de harde schijf in de daadwerkelijke PCM te komen? Ik zie dat u opmerkt dat deze er bovenop ligt, maar moet ik de bovenste behuizing losschroeven? Heb nog nooit mijn dashboard geopend. Ik ben behoorlijk nerveus om iets op te krikken, want dan moet ik naar eventuele fouten of krassen kijken die ik maak. Hij start om de 3 minuten opnieuw op en maakt me gek! Ik kan horen dat het de harde schijf is. Ik werkte vroeger met computers, dus ik voel me relatief op mijn gemak met klonen en vervangen, maar ik kan me niet voorstellen hoe ik de daadwerkelijke demontage moet doen.
Ik heb dit dit weekend gedaan en het was vrij eenvoudig. Ik heb de stappen die ik van begin tot eind heb genomen hier opgeschreven:

Wat betreft het verwijderen van de AC-roosters, het is eigenlijk vrij eenvoudig. Neem de kleinste schroevendraaier die je hebt (bij voorkeur twee) en ongeveer 2/3 van de weg naar beneden van elk rooster zie je een kleine rechthoek die uit de zijkant steekt, in het rooster. Je hebt waarschijnlijk een zaklamp nodig om ze te zien. Steek je schroevendraaiers in elke rechthoek en knijp de uiteinden van de schroevendraaiers samen (het effect is om die rechthoeken tegelijkertijd naar de binnenkant van het luchtrooster te trekken). Pak dan de lip van het AC-rooster aan de onderkant en trek voorzichtig. Als het er niet meteen afspringt, wiebel dan een beetje met de schroevendraaiers en werk het langzaam. Zodra je de AC-roosters hebt verwijderd, koppel je de draad los die ze op hun plaats houdt - het is een eenvoudige elektrische connector met perspassing.

De harde schijf is het gemakkelijkst om bij te komen in de PCM. Hij ligt er bovenop. Je hoeft de PCM niet eens helemaal uit te trekken en je hoeft geen draden aan de achterkant los te koppelen. Twee schroeven bovenop en je tilt hem er zo uit.

Vorige week had mijn PCM (3.1, 2014 Cayman S) kuren. De navigatie werkte niet meer en het apparaat bleef om de 5-10 minuten opnieuw opstarten. Ik probeerde het te "resetten" door de zekering er ongeveer 30 minuten uit te trekken, maar dat loste het probleem niet op. Daarna probeerde ik de 4.76-update opnieuw toe te passen via de dvd, maar de update mislukte ongeveer 90% van de weg met een foutmelding dat er geen bestanden konden worden geschreven, en daarna bleef het systeem gewoon opnieuw opstarten in de noodupdate-modus.

Als noodoplossing haalde ik de schijf eruit (het is een 100 GB sata 2,5 inch schijf die zich bovenaan het apparaat bevindt) om te zien of mijn pc hem tenminste kon zien. En jawel, ik kon de partities zien, dus ik voerde er wat diagnoses op uit. Hierbij kwamen slechte blokken naar voren.

Ik rende naar Best Buy en pakte een 120 gb PNY solid state drive van de plank voor $20. Met Clonezilla kloonde ik de defecte schijf naar de nieuwe SSD. Er waren een paar slechte blokken op de oude schijf, maar het was grotendeels succesvol. Ik probeerde in de eerste plaats de opstartsector te krijgen. Ik plaatste de gekloonde SSD in het apparaat en startte hem op de testbank op. Hij startte weer op in de noodupdate-modus (ik vermoedde het al), maar ik stopte de updatedisc erin en dacht: "Wat kan er nu het ergste gebeuren?"

De update verliep volledig en succesvol! Ik plaatste het hele apparaat terug in de auto en alles werkt perfect. Het kopieerde mijn jukebox-bestanden niet, maar de navigatie, opgeslagen bestemmingen, telefooninstellingen, presets en zelfs mijn rondetijden werden allemaal gekopieerd. Over het algemeen lijkt het apparaat iets sneller en responsiever - waarschijnlijk als gevolg van de SSD - en ik vermoed dat de SSD betrouwbaarder zal zijn omdat hij minder gevoelig is voor trillingen en hitte dan de traditionele schijf die erin zat. Als uw PCM nog niet is uitgevallen, is dit misschien een preventieve maatregel? De SSD kost $20 en de Software Update disc nog eens $23 verzendkosten. Voor minder dan $45 lijkt het een kans om op de lange termijn geld te besparen ten opzichte van een Porsche-vervanging.
EEN ENORM BEDANKT voor je bericht. We hadden dit herstartprobleem al 6 maanden. We bestelden de cd-update en probeerden de update opnieuw te installeren, maar hij bleef in een lus hangen. Zo vonden we je bericht. We deden wat je zei en haalden een SSD bij Best Buy en kloonden hem met een gadget die we bij Amazon bestelden. Het was heel eenvoudig. We installeerden de SSD terug in de PCM en voerden de update uit en het werkte. We hebben nog niet alle functionaliteit van de PCM gecontroleerd, maar de herstarts zijn gestopt en we kunnen daadwerkelijk naar muziek luisteren. NOGMAALS BEDANKT!

Geweldig geschreven. OP, bedankt voor je inspanningen en goede documentatie.

Ik zou ook mijn schijf willen vervangen door een SSD SATA-schijf, maar ontdekte dat mijn PCM 3.1-unit, die zo vroeg in de 981-productie zat, een IDE-harde schijf gebruikt. Dit overviel me.

Ik heb net een paar extra items besteld (mSATA naar IDE adapter, mSATA HDD), en als ze binnenkomen, zal ik dit opnieuw proberen. Zou niet moeilijk moeten zijn....

21 - 40 of 291 Posts