Planet-9 Porsche Forum banner
  • NOTICE - Before adding photos to posts on Planet-9, please review: Posting Photos on Planet-9

Erg piepend!

44K views 90 replies 30 participants last post by  speedy206  
#1 ·
Groeten aan iedereen! Ik heb ergens onder mijn stuur of vloer een ernstig piepen ontwikkeld.
Het is meer aanwezig wanneer de auto accelereert. Het komt van het koppel van vooruit bewegen, als dat logisch is.
Ik heb gezocht en niets gevonden. Het lijkt op het geluid dat piepschuim maakt bij het wrijven? Ik heb een automatisch kantelbaar stuur. Alle hulp zou zeer gewaardeerd worden voordat ik 3 uur naar de dealer rijd.
Proost,
Todd

#2 ·
Groeten aan iedereen! Ik heb ergens onder mijn stuur of vloer een ernstig piepen ontwikkeld.
Het is meer aanwezig wanneer de auto accelereert. Het komt van het koppel van vooruitgaan, als dat logisch is.
Ik heb gezocht en niets gevonden. Het lijkt op het geluid dat piepschuim maakt bij het wrijven? Ik heb een automatisch kantelbaar stuur. Alle hulp zou zeer op prijs worden gesteld voordat ik 3 uur naar de dealer rijd.
Proost,
Todd
Heeft u geprobeerd het probleem te isoleren door de positie van het stuurwiel aan te passen?

#3 ·
Ja, meerdere keren en het stopt niet? Ik heb het helemaal naar voren, helemaal naar beneden en omhoog gebracht en nog steeds hetzelfde. Lijkt soms dicht bij de vloerplaat te zitten. Piept niet bij het draaien... Het is het luidst als de auto vooruit rijdt.

#4 ·
Ik heb dit PRECIES probleem in mijn 981 Boxster. Ik worstelde om het aan de dealer te beschrijven, maar je piepschuimvoorbeeld was perfect. Het komt en gaat (misschien 50% van de tijd) en deed het natuurlijk niet toen ik hem bracht. Ik kan niet bedenken wat het veroorzaakt, ik denk niet dat het de stuurkolom is. Echt een van de meest irritante geluiden ooit.

Ik besloot het gewoon te vergeten, aangezien de auto volgende maand wordt ingeruild voor een 2015. Ik bid dat de nieuwe het niet doet. Als je een antwoord en oplossing krijgt, laat het me dan weten. Ik ben erg benieuwd naar de oorzaak.

#5 ·
De mijne doet het ook! Lijkt beĂŻnvloed te worden door temperatuurverandering en kan worden opgeroepen wanneer de auto warm is en de airconditioning is ingeschakeld en het interieur begint te koelen, en bij het rijden over hobbels. Doet het nu ongeveer 50% van de rijtijd. Klinkt als piepschuim dat wrijft en lijkt zich onder het dashboard rond de stuurkolom te bevinden, maar kan de bron niet vinden.

#6 ·
Het zouden de voorste veerpooten kunnen zijn. Een gemakkelijke oplossing als dat het geval is. Ik had dat probleem bij een andere Porsche (986) toen ik over verkeersdrempels reed en in een oprit onder een hoek reed. Opgelost door de dealer in 5 minuten door de veerpooten aan de voorkant af te stellen.

#7 ·
Zeker geen veerpoot en dat verdomde ding piept vandaag NIET? Ik geloof dat het temperatuurgevoelig is. Ik heb de airco vandaag niet gebruikt omdat het buiten koeler is.
Ik zal iedereen op de hoogte houden van de schuldige als ik over een paar weken terugkom van de dealer.

#8 ·
De mijne doet het ook. Dezelfde soort irritant geknars rond het stuur ergens. Heel moeilijk om zelfs te begrijpen waar het precies vandaan komt. Gebeurt maar eens per maand bij mij, dus ik heb er nooit veel moeite in gestoken.

#10 ·
Vroege 350Z's hadden piepende dashboards door plastic onderdelen die uitzetten en krimpen met temperatuurveranderingen en vervolgens tegen elkaar wrijven. Klinkt alsof dat de oorzaak is, maar de locatie is een mysterie.

#11 ·
Ik hoop dat dit ook wordt opgelost. Piepen in het dashboard dat af en toe gebeurt en erger is op hobbels. Misschien gasgerelateerd? Ik begin te kijken of het gebeurt als de tank vol of leeg is.

#12 ·
Erg frustrerend. Ik heb net een soortgelijk evenement gehad dat 10 dagen bij de dealer duurde om op te lossen. Aanvankelijk dachten ze aan het dashboard, maar toen stuurden ze geluidsbestanden naar Duitsland voor analyse en ze stelden een defecte voorste veerpoot vast. Nu is het vervangen en alles is in orde! Dit verbaasde me, want het piepen klonk alsof het intern was. Dus het zou jouw probleem kunnen zijn. Succes

#90 ·
Erg frustrerend. Ik heb net een soortgelijk probleem gehad dat 10 dagen bij de dealer duurde om op te lossen. In eerste instantie dachten ze aan het dashboard, maar daarna stuurden ze geluidsbestanden naar Duitsland voor analyse en ze stelden een defecte voorste veerpoot vast. Nu is deze vervangen en alles is in orde! Dit verbaasde me, want het gekraak klonk alsof het intern was. Dus het zou jouw probleem kunnen zijn.

Succes
Ik lijk het piepende probleem ook te hebben en wil graag weten of het gerelateerd zou kunnen zijn. Het gebeurt alleen nadat ik het stuur meer dan 90 graden heb gedraaid en het piept bij het terug centreren. Het piepen is niet te luid maar wel merkbaar en kan ook in stilstand worden gereproduceerd. Zou u alstublieft uw ervaring kunnen delen?

#13 ·
Welnu, sinds deze post is mijn piep nog niet teruggekomen, maar ik vergat te vermelden dat dit gepiep ook heeft plaatsgevonden bij stilstand, daarom vind ik het moeilijk te geloven dat mijn probleem een ​​veerpoot is. Het komt echter vaker voor tijdens het accelereren.
Bedankt voor alle feedback jongens!
Ik laat het je weten als het is opgelost, als het gebeurt...

#14 ·
Welnu, sinds deze post is mijn piep nog niet teruggekomen, maar ik vergat te vermelden dat deze piep ook heeft plaatsgevonden in stilstand, daarom vind ik het moeilijk te geloven dat mijn probleem een ​​veerpoot is. Het komt echter vaker voor tijdens het accelereren. Bedankt voor alle feedback jongens! Ik laat het je weten als het is opgelost, als het gebeurt...
Ja, de mijne is ook in stilstand gebeurd... maar zeker het meest voorkomend bij acceleratie. Niet per se beweging. Ik heb de auto in neutraal gezet, de motor op toeren gebracht en het geknars laait op.

#15 ·
Het lijkt erop dat het te maken kan hebben met de gastank, die zich voor en onder het dashboard bevindt. Ik merkte in een YouTube-commentaar op mijn video dat een dealer aan de oostkust het daarop had teruggebracht. Uit een opwelling begon ik het geluid te monitoren bij volle en lege tanks. En inderdaad, als de tank vol is, is het geluid het luidst. Bij het accelereren of remmen beweegt de benzine in de tank en kan het probleem veroorzaken. Dus ik heb hem volgetankt en hij piepte echt toen ik hem vandaag voor de 20.000 km service bracht. De hoofdmonteur reed met me mee en het was geweldig om iemand anders te hebben dan mijn vrouw die het erover eens was dat het gebeurde. Ik zal iedereen laten weten wat ze vinden, maar ze hebben vandaag niet gebeld om hem op te halen lol. Ik denk dat ik nog wel even van de Cayenne Platinum Edition zal genieten.

#19 ·
Het lijkt erop dat het te maken kan hebben met de gastank, die zich voor en onder het dashboard bevindt. Ik merkte in een YouTube-commentaar op mijn video dat een dealer aan de oostkust het daarop had teruggebracht. Uit een opwelling begon ik het geluid te monitoren bij volle en lege tanks. En inderdaad, als de tank vol is, is het geluid het luidst. Bij het accelereren of remmen beweegt het gas in de tank en kan het probleem veroorzaken. Dus ik vulde hem en hij piepte echt toen ik hem vandaag voor de 20.000 km-beurt bracht. De hoofdmonteur reed met me mee en het was geweldig om iemand anders te hebben die het ermee eens was dat het gebeurde, behalve mijn vrouw. Ik zal iedereen laten weten wat ze vinden, maar ze hebben vandaag niet gebeld om hem op te halen lol. Ik denk dat ik nog een tijdje van de Cayenne Platinum Edition zal genieten.
Het is de gastank die tegen het schutbord schuurt. Ze moesten de tank gedeeltelijk laten zakken en wat schuimrubberen onderdelen toevoegen die uit Duitsland waren besteld. De monteur merkte de wrijvingssporen meteen op toen hij in dat gebied kwam. Alles is gerepareerd.

#16 ·
Ik had piepende geluiden van vuil dat zich op de rotors had opgehoopt. Hard remmen van 60 mph tot stilstand verwarmde de remmen en verbrandde de oorzaak van het piepen. Het komt wel terug, maar het "schoonmaken" van de rotor helpt. Merk je het piepen meer na een regenbui?

#17 ·
Vrijdag na het tanken de mijne naar de dealer gebracht en de serviceadviseur laten rijden. Het was het luidst, zelfs toen de auto tot stilstand kwam, piepte het nog steeds! Ik vertelde hem over het bericht over de gastank en hij was het ermee eens dat dit de boosdoener zou kunnen zijn. Hij doet wat meer onderzoek en ik breng hem terug. Tot die tijd rijden met een halve tank omdat het geknars stopt... het wordt niet veroorzaakt door temperatuurverandering.

#20 ·
Mijn SA neemt contact op met Park Place over deze kwestie. Bedankt voor je info, vriend. Zeer gewaardeerd!

#21 ·
Nog geen piepje in mijn 2015, even afkloppen. Als het toch besluit om de kop op te steken, weten we tenminste de oorzaak en de oplossing.

#24 · (Edited)
Tot nu toe geen piep in mijn 2015, afkloppen. Als het toch zijn lelijke kop opsteekt, weten we tenminste nu de oorzaak en de oplossing.
Ik neem aan dat het inmiddels is opgelost. Mijn Cayman werd slechts een week na de introductieauto's geleverd, dus het was vrij vroeg in de productie. Ik weet niet of dat ieders ervaring is, maar hier zijn de aantekeningen van de technicus:

"Klant meldt dat er een piep in het dashboard zit als er een halve tank benzine of meer in zit. Technicus heeft een proefrit gemaakt en hoorde geluid uit het dashboard voor de bestuurder komen. Technicus volgde de klacht van de klant en sloot chassisoren aan de voorkant van het voertuig op de carrosserie aan en maakte een proefrit. Er werden geluiden geconstateerd die afkomstig waren van het voorste schutbordgedeelte. Technicus liet de achterkant van de brandstoftank zakken en ontdekte dat de achterste tankisolatie/carrosseriecontactpads ontbraken. Technicus R&R tank om pads te installeren. Koelvloeistof ontlucht en proefrit gemaakt om de reparatie te controleren".

Onderdelen:
964-555-565-00 Viltstrip - 25MM Breedte
991-572-522-03 Schuimdeel

#22 ·
Ik heb de afgelopen weken opgelet. En ik kan het patroon gewoon niet vinden. Volle tank veroorzaakt zeker niet het geknars. Niet altijd. Koud weer - nee. Het is vorige week behoorlijk koud geweest - vanmorgen onder de 40F - en alles is stil. Argh!

#23 ·
De mijne was absoluut de brandstoftank. Ik hield hem de laatste paar weken rond de 30% vol voordat ik hem wegdeed en had geen gekraak. Als hij vol was... gekraak.

#25 ·
Mijn onderdelen zijn vandaag aangekomen. De auto weggebracht en zou hem vrijdag terug moeten krijgen! Joepie!
Dankzij art!
Proost!
-todd

#26 ·
Goed om te horen! Mijn '15 is tot nu toe stil gebleven. Ik mis mijn '13 981 helemaal niet; zelfs niet een beetje haha.

#28 ·
Deze thread is erg nuttig!!!

Mijn 2014 CS staat nu al 3 dagen bij de dealer. Ik heb een proefrit gemaakt met de technicus en het piepte flink, precies zoals beschreven in deze thread. Gaat weg als het brandstofpeil onder de 1/2 komt. Ik heb geprobeerd ze naar de info in deze thread te verwijzen, maar weet niet of ze luisteren!!

Ik begin me zorgen te maken over wat ze hebben gedemonteerd in hun zoektocht en hoe mijn auto eruit zal zien als ze klaar zijn!

#29 ·
Mijn auto heeft een intermitterende rammel in het dashboard (op slechte wegen) die dit probleem zou kunnen zijn. Zal de volgende keer opletten. Het is tenminste niet constant. En ik heb nu een volle tank. Weet iemand of de reparatie van bovenaf of van onderaf gebeurt? Misschien is het iets dat ik zou kunnen aanpakken, aangezien het zeker niet zo erg is als hier staat. Het kan tenminste BUITEN de auto worden gerepareerd. Ik vertrouw er gewoon niet op dat technici piepjes en rammels verhelpen. De enige keer dat ik dat probeerde, werden ze niet verholpen en eindigde ik met krassen en slijtage. De dealer vroeg me om te bewijzen dat ze er niet waren toen de auto werd afgeleverd. Jemig. Bovendien hou ik van de uitdaging om die aan te pakken. Tenzij het me absoluut gek maakt, ben ik niet van plan om ooit nog een dealer te laten proberen ze te repareren. Technici zijn daar toch niet voor opgeleid, dus ik kan het net zo goed zelf proberen;)