Planet-9 Porsche Forum banner
  • NOTICE - Before adding photos to posts on Planet-9, please review: Posting Photos on Planet-9

Kosten van het volgen van een Cayman

13K views 25 replies 17 participants last post by  PorscheGreg  
#1 ·
Het standaardantwoord is dat het duur is. Als accountant was ik benieuwd naar de exacte kosten voor HPDE-evenementen. Mijn kosten zijn gebaseerd op 5 tot 6 weekenden per jaar. De kosten omvatten basis zelf olie verversen, het vervangen van remblokken en -schijven en het doorspoelen van de remmen. De eerste kosten zijn afschrijvingen, ervan uitgaande dat het voertuig voor minstens 75% of meer voor het circuit wordt gebruikt. Ik zou schatten tussen de $7.000 en $10.000. Dan komen er nog baankosten, baanverzekering, benzine, hotel voor één nacht en diverse kosten bij, wat ongeveer $1.000 tot $1.300 per evenement bedraagt. Reparatiekosten banden, olie, etc. plus $2.500 onvoorziene kosten voor autoreparatie en andere onderdelen. Als we dit allemaal optellen en uitgaan van 10 ronden per sessie, 8 sessies per weekend, dan komen we uit op een kostprijs van ongeveer $40 tot $50 per ronde. Ik heb ergens gelezen dat Indy-cars $3.000 per ronde kosten, dus het is allemaal relatief. Ik neem aan dat een GT3 cup auto gemakkelijk $100 per ronde zou kosten.

#2 ·
Wat zijn uw afschrijvingskosten per jaar? Dat lijkt vrij hoog, maar hangt sterk af van de leeftijd en de kilometerstand van het voertuig. Ik heb mijn 2014 BS al 5 jaar en gebruik hem maar voor ongeveer 10% van de tijd op het circuit. Op basis van de huidige verkoopprijzen en mijn aankoopprijs (ik heb een geweldige deal gekregen), schat ik dat mijn afschrijving ongeveer $15.000 is geweest over de 4 jaar dat ik de auto heb, dus je zou het kunnen afronden naar $4.000/jaar. Voor een 987 met een paar jaar meer is de afschrijving waarschijnlijk veel minder, vooral als je er niet veel kilometers mee rijdt. Als je veel circuitmodificaties gaat doen, verminderen die over het algemeen de waarde van de auto op de wederverkoopmarkt.

De meeste mensen die ik ken, kopen geen circuitverzekering, maar dat is een persoonlijke voorkeur. De circuitkosten zijn gestegen, maar ik betaal momenteel ongeveer $350/weekend, tenzij ik naar COTA ga, wat ongeveer $1.000/weekend is, maar dan voor 3 dagen. Ik geef ongeveer $40-50/dag uit aan benzine, afhankelijk van de heersende benzineprijzen. De meeste circuits die ik bezoek, liggen binnen 90 minuten rijden, dus ik verblijf normaal gesproken niet in een hotel. Die $1000-1300 komt voor mij dus neer op ongeveer $400/evenement.

Ik geef ongeveer $1200 uit aan een set Nitto NT-01's, die ongeveer 2 weekenden meegaan, en $800 aan Pagid remblokken, die ongeveer 5 weekenden meegaan. Ik verbruik een set remschijven in een paar jaar voor $600, maar ik krijg ze van FCPeuro, dus ze zijn gratis. Verder zijn er bijna geen circuitgerelateerde reparaties geweest.

Dus dat komt neer op ongeveer $1833/weekend, wat neerkomt op ongeveer $23/ronde. Misschien rijd ik wel goedkoper dan de meeste?

owns 2014 Porsche Boxster S
#11 ·
Wat zijn uw afschrijvingskosten per jaar? Dat lijkt vrij hoog, maar hangt sterk af van de leeftijd en de kilometerstand van het voertuig. Ik heb mijn 2014 BS al 5 jaar en gebruik hem slechts ongeveer 10% van de tijd op het circuit. Op basis van de huidige verkoopprijzen en mijn aankoopprijs (ik heb een geweldige deal gekregen), zou ik schatten dat mijn afschrijving ongeveer $ 15.000 is geweest over de 4 jaar dat ik de auto bezit, dus je zou het kunnen afronden naar $ 4.000/jaar. Voor een 987 met een paar jaar meer is de afschrijving waarschijnlijk veel minder, vooral als je er niet veel kilometers mee rijdt. Als je veel circuitmods gaat doen, verminderen die over het algemeen de waarde van de auto op de wederverkoopmarkt.

De meeste mensen die ik ken, kopen geen circuitverzekering, maar dat is een persoonlijke voorkeur. De circuitkosten zijn gestegen, maar ik betaal momenteel ongeveer $ 350/weekend, tenzij ik naar COTA ga, wat ongeveer $ 1.000/weekend is, maar dan voor 3 dagen. Ik besteed ongeveer $ 40-50/dag aan benzine, afhankelijk van de geldende benzineprijzen. De meeste circuits die ik bezoek, liggen op 90 minuten rijden, dus ik verblijf normaal gesproken niet in een hotel. Die $ 1000-1300 is voor mij eigenlijk ongeveer $ 400/evenement.

Ik geef ongeveer $ 1200 uit aan een set Nitto NT-01's, die ongeveer 2 weekenden meegaan, en $ 800 aan Pagid-remblokken, die ongeveer 5 weekenden meegaan. Ik verbruik een set rotors in een paar jaar voor $ 600, maar ik krijg ze van FCPeuro, dus ze zijn gratis. Afgezien daarvan zijn er bijna geen circuitgerelateerde reparaties geweest.

Dus dat brengt me op ongeveer $ 1833/weekend, wat ongeveer $ 23/ronde is. Misschien ben ik wel goedkoper uit dan de meeste?
Dat is ongeveer waar ik ben voor het rijden met mijn 718 CS. Als ik mijn banden heb opgewarmd, kan ik 5 dagen eruit halen, maar de tractie neemt aanzienlijk af met mijn RE71Rs na de 4e dag. Ik probeer de A052's in november.

#5 ·
Ik ben het er helemaal mee eens. Ook de reden waarom ik in de eerste plaats een Porsche kocht. Het gaat niet om de kosten, maar om de ervaring.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening of perspectief, denk ik.

• Like
Reactions: ajahearn
#7 · (Edited)
Het is altijd goed om te begrijpen waar uw kosten zitten.

Het grootste deel van mijn afschrijving komt doordat mijn auto een dagelijkse bestuurder is, niet omdat ik ermee op het circuit rijd. Dus die afschrijvingskosten door gebruik op het circuit zijn waarschijnlijk slechts 10% van de totale jaarlijkse afschrijving van de auto van $4.000. Dat brengt me op $1233/evenement of ~$16/ronde.

De grootste kosten voor mij zijn banden. Ik ben er toegegeven hard mee omgegaan en het is iets waar ik al had besloten om volgend seizoen aan te werken. Veel mensen halen er 4 of 5 weekenden uit en ik denk dat ik mijn kosten redelijkerwijs met een derde zou kunnen verlagen door wat meer aandacht te besteden aan hoe ik mijn banden gebruik. Als ik 1/3 meer levensduur uit mijn banden zou kunnen halen, zou dat mijn kosten verlagen tot ~$13/ronde.

Ik zal het gewoon moeten opgeven om de DE-kampioen te zijn. :)

#9 ·
Het leuke van een track-evenement is dat je uitgeeft wat het kost en denkt: wow, ik wou dat ik dat eerder had gedaan, ik heb een 987.2, nu ik wat sneller ben met betere banden en remblokken, is een 3-daags evenement ongeveer 1.500 dollar, als je aan het leren bent en geen banden en remmen verbrandt, is het 1.000 dollar of minder voor een 2-daags C- of D-groep evenement. Mijn laatste evenement kostte 600 dollar voor 3 dagen op het circuit, hotel 250 dollar, benzine 90 gallons, remblokken ongeveer 1/3 slijtage, banden 1/2 van een nieuwe set, en een paar geweldige maaltijden met vrienden die praatten over hoeveel plezier we hadden, onbetaalbaar.

#10 ·
Eens. De fun/dollar-verhouding is moeilijk te verslaan - #1 een Porsche bezitten en #2 zo snel rijden als je de vaardigheden en de lef hebt om te rijden.

owns 2014 Porsche Boxster S
#13 ·
Ik denk dat anderen dit vrij goed hebben behandeld. Wat betreft de discussie over afschrijving, aangezien uw Porsche na ongeveer 10 jaar niet meer zou moeten afschrijven, hangt alles af van hoe lang u van plan bent hem te houden. Mijn 2006 Cayman S loopt nog steeds sterk met 150 racedagen en relatief weinig mechanische problemen. Wat betreft andere uitgaven, banden, remmen en rotors zouden in het begin minder kosten, en tegen de tijd dat ze meer uitmaken, heeft u besloten of het de moeite waard is om DE-evenementen bij te wonen - tenzij u tegen die tijd een clubracer bent geworden :ROFLMAO:.

#14 ·
Dit is een zeer interessante thread - bedankt dat je hem hebt aangekaart.

Mijn auto is/was mijn DD (gezien heel weinig nu met CV19), dus ik ben me pijnlijk bewust van het extra onderhoud aan de auto. Dus voor mij zie ik mijn typische tweedaagse sessies ongeveer $ 1200 kosten. Tracks die ik frequent bezoek, komen uit op ongeveer $ 8/ronde tot $ 11/ronde voor mijn minder ervaren tracks. Hierna voeg ik per jaar toe, een nieuwe set banden en remblokken, 1 extra olieverversing, 1 extra remvloeistofspoeling, 1 uitlijning en 1 gedetailleerde trackinspectie. Ten slotte heb ik om het jaar een PDK-spoeling. Dit brengt me op ongeveer $ 10.000/jaar, exclusief afschrijving. Als je buiten de VS wilt gaan (een auto huren, verzekering, track fees, pitcrew, etc.) dan kun je verwachten dat dat aantal een stuk hoger is - $ 10.000/twee dagen. Maar zoals iemand eerder zei - dit is voor de lol.

Ik ben persoonlijk fan van de RE-71Rs, maar ik heb goede dingen gehoord over de Federals. 1 seconde langzamer maar ongeveer de helft van de prijs. Nooit geprobeerd - gewoon een aanbeveling van een mede-coureur.

Ik hoop dat dit helpt.

#15 ·
Hoeveel van jullie nemen een trackverzekering voor HPDE? Ik overweeg om volgend seizoen met HPDE te beginnen. Uit mijn onderzoek kreeg ik de indruk dat een trackverzekering meer de moeite waard is naarmate je de meer geavanceerde niveaus van DE bereikt. Op beginnersniveau ga je over het algemeen langzamer, rijd je met een instructeur en heb je niet zoveel dichtbij rijden met andere auto's.

#17 ·
Hoeveel van jullie nemen een trackverzekering voor HPDE? Ik ben van plan om volgend seizoen met HPDE te beginnen. Uit mijn onderzoek kreeg ik de indruk dat een trackverzekering meer de moeite waard is naarmate je de meer geavanceerde niveaus van DE bereikt. Op beginnersniveau ga je over het algemeen langzamer, rijd je met een instructeur en heb je niet zoveel dichtbij rijden met andere auto's.

Is dit een accurate beoordeling of wegen de onervarenheid en andere factoren op tegen elkaar? Zijn er over het algemeen minder incidenten in de beginnersgroepen?
Ik heb nog nooit een incident op de baan gezien of gehoord in de groepen met instructie, maar er is altijd een eerste keer. Het wordt interessanter in de geavanceerde / instructeursgroepen.

Een deel ervan is dat er een instructeur in de auto zit en het andere deel is dat de lagere groepen meestal niet veel snelheid door de bochten halen of veel echt zwaar remmen.

Doe wat je prettig vindt. Misschien een trackverzekering afsluiten voor je eerste evenement en dan beoordelen voor de volgende keer?

#18 ·
Ik heb incidenten gezien in alle groepen. Het hangt allemaal af van wat je drempel is voor snelheid en de kans op schade. Meestal houdt een goede instructeur de leerling binnen zijn comfort- / ervaringsniveau, dus incidenten in deze groepen zijn beperkt. De hogere regionen zouden meer incidenten kunnen hebben. Zoals eerder vermeld, rijd binnen je technische en uiteindelijk financiële mogelijkheden. Ik zie het als een ervaring, en als het incident gebeurt, dan zij het zo. Ik verzeker mezelf voor schade aan de baan, maar nogmaals, mijn auto is nu een pure raceauto.

#19 ·
Incidenten gebeuren in alle groepen. Degene die ik heb gezien, worden meestal veroorzaakt door olie en antivries die op de baan terechtkomen. Ik heb vrienden hun auto's zien afschrijven. Eén een 79 Turbo, één een 911, hetzelfde incident. Dit najaar een Cayman full race auto. Gelukkig was hij volledig gecaged toen hij 2-3 keer over de kop sloeg en ondersteboven terechtkwam. Geen van deze incidenten was direct de schuld van de bestuurders. Allemaal betroffen ze het morsen van antivries. Een baanverzekering is een goede deal als dit jou overkomt.

#20 ·
Ik koop een verzekering, maar dan helemaal voor de gemoedsrust. Ik heb de afgelopen jaren een paar track totals gezien. Mijn redenatie is niet dat ik de crash veroorzaak, maar iemand anders. Ik ben persoonlijk een keer offline gegaan om te voorkomen dat ik werd aangereden, maar dat was maar één keer. Om deze reden kies ik voor de twee- of driedaagse evenementen om de kosten te amortiseren.

Wat betreft de jaarlijkse kosten, ik neem de verhoogde onderhoudskosten mee - twee keer per jaar olie en remvloeistof vervangen, PDK om de twee jaar, gedetailleerde track inspectie en uitlijning een keer per jaar. Geen van deze zijn grote items, maar ze tellen wel op.

#21 ·
Dit doet me denken aan toen ik een analyse maakte van de CPT (kosten per reis) op mijn laatste zeilboot. Een reis kon 45 minuten duren of 2 dagen. Meestal was het een middag.

Ik realiseerde me dat de CPT rond de $500 lag. Voor $500 per dag kon ik een mooie 30-voeter op de Bahama's leasen en genieten van het zeilen zonder het werk te hoeven doen dat nodig is om mijn uitgaven op $500 per dag te houden.

De boot ging de volgende week in de verkoop en ik heb de 30-voeter op de Bahama's nooit geleased.

Zo gaat het soms - het is niet per se een goede zaak om alles in het leven te prijzen.

owns 2009 Porsche Boxster Base, PDK
#23 ·
Mijn directe kosten als instructeur bedroegen ongeveer $2500 voor een weekend zonder afschrijving, verzekering (nooit gebruikt in 30 jaar DE) en ik werkte 38 jaar voor een grote verzekeringsmaatschappij vanaf de dag na mijn afstuderen.

#24 ·
Het is zeker geen goedkope gewoonte. Als je bereid bent om in een Miata te rijden en in de auto te slapen, is het misschien wel betaalbaarder. Voor mijn GT4 schat ik in totaal $3500 per weekend, inclusief motel, inschrijfgeld, maar exclusief verzekering. Je verbruikskosten zijn afhankelijk van hoe snel je bent. Meer pk's betekenen meer benzine, banden, remmen, enz. Het oude gezegde is absoluut van toepassing: Snelheid kost geld, hoe snel wil je gaan? Ik doe ongeveer 3 dagen met een set banden op mijn auto, afhankelijk van het circuit, voor een bedrag van $1400-2500 per set. Wil je de HPDE "winnen" (slicks of Hoosiers), of ben je tevreden met een langzamer tempo met een betere levensduur van de banden? Ik doe al mijn eigen onderhoud, dus ik hoef alleen maar rekening te houden met de kosten van onderdelen, vloeistoffen, enz. Dat bespaart een hoop in vergelijking met het betalen van arbeid in de werkplaats.

Verzekering is een persoonlijke beslissing. Het loopt op tot aanzienlijke kosten als je veel evenementen rijdt, en je moet nadenken over wat het werkelijke risico op schade is versus de kosten, en hoe comfortabel je je voelt bij de kosten. Ik heb in de afgelopen 30 jaar en meer dan 200 evenementen/300 dagen op het circuit twee incidenten gehad waarbij mijn auto beschadigd raakte. De totale reparatiekosten bedroegen ongeveer $10.000. Met $500 per evenement (lage schatting voor mijn huidige auto) zou dat alleen al $100.000 aan verzekeringskosten hebben opgeleverd. Het risico is er, en ik heb zeker auto's total loss zien gaan, maar het gebruikelijke resultaat is minder ernstige schade die waarschijnlijk niet het eigen risico zou halen.

#25 ·
Dat klinkt veel als mij. 2 pechgevallen, 1 verzekering betaalde voor de andere, ik betaalde en deed veel zelf. Ging eraf bij Pocono North, raakte het gras dat op ijs leek. De hekpaal op de toegangsweg stopte de auto en verrassend genoeg was er bijna geen lak- en carrosserieschade. Elimineerde het toen ik de GT3-neus erop zette.

#26 ·
Remmen en rotors $1000 per jaar. Banden nog eens $1500. Hotels voor 5 weekends $1500. Overige diverse kosten $1500. Afgerond ongeveer $6000 per jaar. Ongeveer $600 per dag op het circuit, exclusief afschrijving van de auto, wat bij Porsche niet zo erg is omdat het geweldige auto's zijn. Je kunt gemakkelijk meer of minder uitgeven. Maar wat een pret. Mensen geven dit soort geld uit aan een cruise en brengen de hele dag etend door.