Het standaardantwoord is dat het duur is. Als accountant was ik benieuwd naar de exacte kosten voor HPDE-evenementen. Mijn kosten zijn gebaseerd op 5 tot 6 weekenden per jaar. De kosten omvatten basis zelf olie verversen, het vervangen van remblokken en -schijven en het doorspoelen van de remmen. De eerste kosten zijn afschrijvingen, ervan uitgaande dat het voertuig voor minstens 75% of meer voor het circuit wordt gebruikt. Ik zou schatten tussen de $7.000 en $10.000. Dan komen er nog baankosten, baanverzekering, benzine, hotel voor één nacht en diverse kosten bij, wat ongeveer $1.000 tot $1.300 per evenement bedraagt. Reparatiekosten banden, olie, etc. plus $2.500 onvoorziene kosten voor autoreparatie en andere onderdelen. Als we dit allemaal optellen en uitgaan van 10 ronden per sessie, 8 sessies per weekend, dan komen we uit op een kostprijs van ongeveer $40 tot $50 per ronde. Ik heb ergens gelezen dat Indy-cars $3.000 per ronde kosten, dus het is allemaal relatief. Ik neem aan dat een GT3 cup auto gemakkelijk $100 per ronde zou kosten.