Planet-9 Porsche Forum banner
  • NOTICE - Before adding photos to posts on Planet-9, please review: Posting Photos on Planet-9

61 - 80 of 291 Posts
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met een Panamera uit 2010, ik hoop dat dit met mijn auto werkt. Weet u wat voor soort schijf of connector er nodig is voor een Panamera uit 2010?

Succes! Ik heb vandaag de SSD-upgrade uitgevoerd met behulp van de Inateck FD102 Dual SATA HDD Docking Station met Offline Clone Function. Ik las al een hele tijd geleden over de upgrade, maar als Apple Mac OS X-gebruiker leek het computerklonen van HDD naar SSD me te ingewikkeld. De standalone kloonmogelijkheid moedigde me aan om het te proberen. Ik gebruikte de Samsung 860 EVO (500 GB) SDD, omdat deze slechts ongeveer $10 meer kostte dan de 250 GB. Zoals anderen hebben gemeld, was mijn OEM HDD een 100 GB Toshiba-eenheid.

Het verwijderen van de PCM uit het dashboard viel mee, hoewel ik een van de clips heb gebroken bij het verwijderen van de zijpanelen van de console. Ik heb de 25 ampère zekering van positie B10 van de zekeringkast aan de bestuurderskant verwijderd voordat ik met de verwijdering begon. Ik gebruikte de techniek om de versnellingspook in Drive te zetten voordat ik de motor uitzette; hierdoor was er ruimte om de PCM op een handdoek te schuiven en hoefde ik geen verbindingen van de achterkant van de PCM los te koppelen. Ik kon de HDD bovenop de PCM bereiken en de pasvorm van de HDD was verrassend strak.

Het daadwerkelijke klonen van de HDD naar SSD ging snel... minder dan een uur! Na het installeren van de gekloonde SSD was het opstarten snel en werkten alle functies van de PCM. De opstarttijd vanaf het opstarten is aanzienlijk sneller dan de OEM HDD. Bedankt aan iedereen die foto's van hun upgrade heeft geschreven en geplaatst; ik zou dit nooit hebben geprobeerd zonder alle hulp van Planet-9 en ********.

Attachments

Succes! Ik heb vandaag de SSD-upgrade gedaan met behulp van het Inateck FD102 Dual SATA HDD Docking Station met Offline Clone Function. ...Ik heb de Samsung 860 EVO (500 GB) SDD gebruikt, omdat deze slechts ongeveer $10 meer kostte dan de 250 GB. Zoals anderen hebben gemeld, was mijn OEM HDD een 100 GB Toshiba-eenheid.
Bedankt voor de tips en aanbevelingen voor onderdelen! Ik ben blij dat het soepel verliep.

Vandaag een beetje in een impasse geraakt en ik hoopte dat iemand kon helpen met wat inzicht in de volgende stappen. Hieronder staat wat we tot nu toe hebben gedaan, het voertuig is een 2014 Panamera S e-Hybrid, met een PCM 3.1 XM-radio ingeschakeld. Symptoom is de herstart om de 4-5 minuten. Firmwareversie is 4.76 en is afgelopen december door de dealer bijgewerkt in de hoop het probleem op te lossen (wat niet lukte).

1. PCM-harde schijf verwijderd, probleem bleef bestaan zonder schijf geïnstalleerd.
2. Gedupliceerd naar SSD met Clonezilla (twee partities hadden probleemmeldingen, maar het schrijven werd toch voltooid).
3. SSD opnieuw geïnstalleerd, probleem bleef bestaan.
4. Kon 4.76-update niet activeren via USB, op dvd gebrand en het activeerde de reeks, maar het leek slechts één sectie/partitie opnieuw te schrijven en was binnen ongeveer 5 minuten klaar. Probleem blijft bestaan na de update.

Wat zijn hier de aanbevelingen voor de volgende stap?

Is het mogelijk dat toen de dealer probeerde het probleem met een update te "verhelpen", ze de update hebben tegengehouden om een haalbare optie te zijn om de beschadigde bestanden te repareren?

Is er een ISO of image van een werkende PCM die ik op mijn harde schijf kan downloaden om het probleem op te lossen of de firmware terug te zetten en een update mogelijk te maken?

Bedankt bij voorbaat.

Ben vandaag een beetje in een impasse geraakt en hoopte dat iemand kon helpen met wat inzicht in de volgende stappen. Hieronder staat wat we tot nu toe hebben gedaan, het voertuig is een 2014 Panamera S e-Hybrid, met een PCM 3.1 XM radio ingeschakeld. Symptoom is de herstart om de 4-5 minuten. Firmwareversie is 4.76 en is afgelopen december door de dealer geüpdatet in de hoop het probleem op te lossen (wat niet lukte).

1. PCM Hardrive verwijderd, probleem bleef bestaan zonder schijf geïnstalleerd.
2. Gedupliceerd naar SSD met Clonezilla (twee partities hadden probleemmeldingen, maar het schrijven werd toch voltooid).
3. SSD opnieuw geïnstalleerd, probleem bleef bestaan.
4. Kon 4.76 update niet activeren via USB, gebrand op dvd en het activeerde de reeks wel, maar het leek slechts één sectie/partitie opnieuw te schrijven en was binnen 5 minuten klaar. Probleem blijft bestaan na update.

Wat zijn hier de aanbevelingen voor de volgende stap?

Is het mogelijk dat toen de dealer probeerde het probleem met een update te "verhelpen", ze de update hebben tegengehouden om een haalbare optie te zijn om de corrupte bestanden te repareren?

Is er een ISO of image van een werkende PCM die ik op mijn harde schijf kan downloaden om het probleem op te lossen of de firmware terug te zetten en een update toe te staan?

Bedankt bij voorbaat.
Heb je de PCM gereset (overgedragen) voordat je de schijf kloonde? Zo niet, dan kopieer je gewoon slechte gegevens naar de nieuwe schijf. Ik stel voor om eerst een volledige reset ("overdracht") op het systeem uit te voeren. Als de originele harde schijf echt slecht is, is dit mogelijk niet mogelijk.

Ik heb een image van mijn schijf die ik naar een SSD kan schrijven, als je dat nodig hebt. De kaarten zijn gecodeerd naar mijn VIN, dus je verliest je navigatiefunctie. Mijn auto is een 2014 Panamera Turbo.

Ik heb je steun nodig!

Nadat ik hetzelfde "kaart laden" probleem had, probeerde ik mijn HD te klonen. Helaas is partitie 2 zo sterk beschadigd dat ik zelfs CloneZilla niet kan gebruiken. Is er iemand die mij zijn back-upbestand van zijn partitie 2 zou kunnen aanbieden? Ik denk dat de kaartgegevens zich in de grotere partities bevinden, die goed werken. Het is dus alleen de tweede partitie die een probleem voor mij vormt.

Veel dank voor je steun! Lars

Ik heb je steun nodig!

Nadat ik hetzelfde "kaart laden" probleem had, probeerde ik mijn HD te klonen. Helaas is partitie 2 zo sterk beschadigd dat ik zelfs CloneZilla niet kan gebruiken. Is er iemand die mij zijn back-upbestand van zijn partitie 2 kan aanbieden? Ik denk dat de kaartgegevens zich in de grotere partities bevinden, die goed werken. Het is dus alleen de tweede partitie die een probleem voor mij vormt.

Veel dank voor je steun! Lars
Hopelijk kan iemand hier je helpen. Ik ben van plan om mijn HDD in de komende maand of zo te upgraden naar een SSD, maar kan er nu niet aan toe komen (wachtend om de HU eruit te trekken totdat mijn JoyeAuto CarPlay-module hier aankomt).

Ik vraag me af of er vraag is naar een SDD-upgrade service? (Ik zal dat misschien proberen en kijken... of is het VIN/NAV-probleem de belemmering?)

Ik had de PCM eruit gehaald voor de installatie van mijn sport chrono klok en heb de Toshiba HD gekloond met een Samsung 860 EVO SSD-schijf. Ik gebruikte een standalone Wavelink docking station en het duurde ongeveer 40 minuten om de kloon te voltooien. Ik had al de nieuwste V4.76 en alles werkte, inclusief de Navi en alle instellingen en adressen bleven behouden. De jukebox moest opnieuw worden geladen omdat deze leeg was en gelukkig had ik mijn 3000 nummers in mappen op een USB-stick, dus dat was geen probleem.

• Like
Reactions: ELCID86 and 27129
Ik heb jullie steun nodig!

Nadat ik hetzelfde "kaart laden" probleem had, probeerde ik mijn HD te klonen. Helaas is partitie 2 zo sterk beschadigd dat ik zelfs CloneZilla niet kan gebruiken. Is er iemand die mij zijn back-upbestand van zijn partitie 2 kan aanbieden? Ik denk dat de kaartgegevens in de grotere partities zitten, die goed werken. Het is dus alleen de tweede partitie die een probleem voor mij vormt.

Veel dank voor jullie steun! Lars
Ik zal proberen alleen partitie 2 eruit te halen. Ik draai clonezilla in een virtuele machine die gedeeld wordt met Ubuntu... Ik weet niet zeker of ik partitie 2 van de rest van de image kan scheiden.

Ik ben bereid mijn hele schijf naar een SSD voor je te schrijven. Ik begrijp dat er problemen zullen zijn met de navigatie (die volgens mij gekoppeld is aan je VIN). Mijn auto is een Panamera Turbo uit 2014.

Ik zal proberen alleen partitie 2 eruit te halen. Ik draai clonezilla in een virtuele machine die gedeeld wordt met Ubuntu.....Ik weet niet zeker of ik partitie 2 kan scheiden van de rest van de image.

Ik ben bereid mijn hele schijf naar een SSD voor u te schrijven. Ik begrijp dat er problemen zullen zijn met de navigatie (die volgens mij gekoppeld is aan uw VIN). Mijn auto is een Panamera Turbo uit 2014.
Ik upload nu mijn PCM-image....kan een uur of twee duren. Ik hoop dat dit helpt.

Ik begon plotseling het PCM 3.1 (v4.73) herstartprobleem te krijgen (ook werkt er niets anders behalve radio) - letterlijk, de ene dag werkte alles prima en de volgende dag was het kapot, zonder enige waarschuwing. Dus, ik trok de schijf eruit en probeerde hem te klonen, maar liep tegen een paar "I/O-fouten" aan met Clonezilla en Macrium (Easus niet geprobeerd). Dit bewijst dat het een HDD-probleem was. Echter, ik slaagde er uiteindelijk in om een kloon te maken via een andere route, en daarna te herstellen naar een SSD (Opmerking: ik denk dat Clonezilla had gewerkt als ik met een paar van de andere opties had gespeeld, zoals bitfouten negeren). Nadat ik de SSD had geïnstalleerd, herstartte de PCM-eenheid prima en kon ik de PCM resetten, maar het oorspronkelijke probleem bleef bestaan. Ik vermoed dat de gegevens die beschadigd raakten (waarschijnlijk door slechte sectoren/blokken) werden overgedragen. Dus, in dit stadium was de enige verbetering dat herstarts een stuk sneller gingen!

Echter, dankzij de eerste link van deilenberger's bovenstaande post, was er een link naar een ISO met de 4.76 update. Ik voerde de update uit en hij ging keurig in de Emergency Update-modus toen hij klaar was, maar suggereerde dat ik het opnieuw moest proberen (gaf aan dat ik nog 17 pogingen had). Dus ik deed het en het begon een ander updateproces, vermoedelijk om een paar bestanden te repareren, want toen het klaar was, herstartte het en begon alles te werken. Voor het geval dat, heb ik de SSD eruit gehaald en een andere image gemaakt voor back-up.

Dus, veel dank, deilenberger!
Ik heb hulp nodig omdat mijn PCM te vaak herstart om de Update te laten werken - ik heb geprobeerd de schijf opnieuw te imaginen op een SSD en het werkte, maar ik denk dat de Boot of OS slecht is. Omdat de jouwe werkte, en je een kopie hebt van de 3.1 schijf - Kan ik een kopie ervan van je kopen? Je kunt me bellen op 4163022229 Walter

Ik zal proberen alleen partitie 2 eruit te halen. Ik draai clonezilla in een virtuele machine die gedeeld wordt met Ubuntu.....Ik weet niet zeker of ik partitie 2 kan scheiden van de rest van de image.

Ik ben bereid mijn hele schijf naar een SSD te schrijven voor u. Ik begrijp dat er problemen zullen zijn met de navigatie (die volgens mij gekoppeld is aan uw VIN). Mijn auto is een 2014 Panamera Turbo.
Als u in staat bent een image te leveren dat op een schijf kan worden gekopieerd - ik denk dat mijn besturingssysteem defect is, want zelfs als ik het naar een SSD kloonde, faalt het nog steeds. Ik heb een goede image nodig om weer aan de gang te komen. Kunt u helpen? 4163022229 Walter

Een goede kloon op een goede schijf zou gewoon moeten werken zonder de updateschijf te gebruiken. Ik heb een tweede back-up gemaakt van de gekloonde schijf voor het geval de gekloonde schijf faalde, maar dat is nooit gebeurd. SSD's zijn over het algemeen toleranter. Mijn werklaptop stond ook onder water in de overstroming (31 inch water in de garage en kelder). Mijn IT-mensen konden de SSD eruit halen en de gegevens klonen, waardoor waarschijnlijk 5 jaar werk werd hersteld. Ik zal vanaf nu veel vaker back-ups maken.
Hé, kun je nog steeds een afbeeldingsbestand sturen? Ik heb het gevoel dat mijn hd klaar is. Ik heb hem er net uitgehaald. Morgen proberen te klonen. Cayenne 2015 pcm 4.7 wat de nieuwe ook is, niet op de 3.1. Bedankt,
Emil

Bump, clonezilla geprobeerd, er werden slechte sectoren gemeld, een nieuwe hd heeft het herstarten niet opgelost.
heeft iemand een opgeslagen iso- of imagebestand van hun originele bron-schijf?

Bedankt bij voorbaat.

61 - 80 of 291 Posts