Planet-9 Porsche Forum banner
  • NOTICE - Before adding photos to posts on Planet-9, please review: Posting Photos on Planet-9

Hoe verwijdert u de ventilatoren van het motorcompartiment?

360 views 2 replies 2 participants last post by  carl s  
#1 ·
Problemen met het verwijderen van de ventilator (purge) aan de linkerkant van de motorruimte. Ik heb de bodemplaat verwijderd en de ventilator aan de rechterkant in ongeveer 5 minuten vervangen, maar er is veel minder ruimte aan de linkerkant met allerlei pijpen etc. in de weg. Ik kan mijn hand tot aan de ventilator brengen, hem loskoppelen en van zijn bevestigingen verwijderen, maar er is niet genoeg ruimte om hem aan de onderkant van de auto eruit te halen. In het werkplaatshandboek staat dat je een van de brandstofslangen moet losmaken, wat ik heb geprobeerd, maar er is nog steeds niet genoeg ruimte. Doe ik iets verkeerd? Is dit iemand al gelukt vanaf de onderkant van de auto?

#2 ·
Ik weet dat je geprobeerd hebt de handleiding te volgen en dit van onderaf te halen, maar ik kon dit via de bovenkant van de motorruimte eruit halen. Er is een koelmiddelretourleiding die in zijn fitting draait (naar het koelmiddelreservoir), die misschien genoeg kan bewegen om je arm erin te krijgen (forceer de koelmiddelleiding niet te veel, anders kan deze breken). Zelfs dan was het een erg nauwe doorgang. Als je het op deze manier probeert, zorg er dan voor dat je de randen van het plaatwerk rond de rand van de opening naar de motorruimte afplakt om te voorkomen dat je je armen te veel opensnijdt.

#3 ·
Ik weet dat je hebt geprobeerd de handleiding te volgen en dit van onderaf te halen, maar ik kon dit via de bovenkant van de motorruimte eruit halen. Er is een koelmiddelretourleiding die in zijn fitting draait (naar het koelmiddelreservoir) die misschien genoeg kan bewegen om je arm erin te krijgen (forceer de koelmiddelleiding niet te veel, anders kan deze breken).

Zelfs dan was het een erg krappe pasvorm. Als je het op deze manier probeert, zorg er dan voor dat je de randen van het plaatwerk rond de rand van de opening naar de motorruimte afplakt om te voorkomen dat je je armen te veel opensnijdt.

Optioneel, als je een van die bungeekoorden hebt met een haak aan het uiteinde, of misschien een kledinghanger, kun je hem er misschien van bovenaf mee vasthaken.
Bedankt, interessant dat het je gelukt is om het van bovenaf te halen. Misschien, als ik het van onderaf loskoppel en het dan van bovenaf eruit trek, zou dat kunnen werken. Het probleem is dat ik dan de helft van het interieur weer uit elkaar moet halen om de bovenste motorkap op de Cayman te verwijderen :(